For å sikre at de tiltakene som gis på individnivå er riktige for det enkelte barn, er det viktig at tiltakene evalueres. For å sikre evaluering av tiltak på individnivå følger Rennebu Kommune BTI-modellen SjåMe. Som samhandlingsverktøy i dette arbeidet bruker Rennebu Kommune stafettlogg eller individuell plan (IP).
BTI-modellen SjåMe
SjåMe-modellen er en handlingsveileder som viser veien fra bekymring til handling rundt barn det er knyttet bekymring til. Handlingsveilederen er en veileder for alle ansatte i Rennebu Kommune, og gir en retningslinjer for hvordan vi skal samhandle, evaluere og sikre fremdrift i saker med bekymring for barn og unge.

Stafettlogg og Individuell Plan
Stafettlogg og Individuell Plan er planer for å bedre evaluering, fremdrift og samarbeid i arbeidet rundt barn og unge.
Stafettloggen er et digitalt verktøy for samarbeid mellom barn, ungdom, unge voksne, gravide, foresatte og enheter/tjenester som er involvert ved undring eller bekymring. Stafettloggen utarbeides alltid i samarbeid med den det gjelder og foresatte, og et av formålene med stafettloggen er å evaluere fortløpende de tiltakene som blir iverksatt rundt det enkelte barn. Les mer om stafettlogg her. Mål og retningslinjer for bruk av stafettlogg i Rennebu finner du her.
Individuell Plan (IP) er en lovfestet rett for for personer med behov for langvarige og koordinerte helse- og omsorgstjenester. Dette gjelder også barn. Barn som har rett til IP har også rett til egen koordinator som leder planarbeidet. Dersom barnet har alvorlig sykdom, skade eller funksjonssvikt, har barnet rett på en barnekoordinator, som også har ansvar for å gi oppføring og tilrettelegging for barnets familie. Les mer om Individuell Plan, koordinator og barnekoordinator på Koordinerende enhet i Rennebu sine hjemmesider.
I Rennebu Kommune utarbeides stafettlogg og individuell plan i Visma Flyt Samspill.